Dil ve konuşma bozuklukları, çocukların dil gelişimini olumsuz etkileyebilir. Bu çocuklar, yaşıtlarına göre daha az kelime bilir ve daha karmaşık cümleler kurmakta zorlanırlar. Bu durum, çocukların öğretmenleri ve arkadaşlarıyla etkili iletişim kurmalarını zorlaştırır ve sınıf içi katılımı azaltabilir. Ayrıca, dil gelişiminde geri kalan çocuklar, okuma ve yazma becerilerini geliştirmekte zorlanır, bu da akademik başarılarını olumsuz etkiler. Dil ve konuşma bozukluğu olan çocuklar, öğretmenlerinin talimatlarını anlamakta zorlanabilir ve derslere odaklanmakta güçlük çekebilir.
Arkadaşlarıyla iletişim kurmakta zorlanan çocuklar, sosyal etkinliklerden uzak durabilir ve izole olabilir. Bu durum, çocukların genel okul deneyimini ve akademik başarısını olumsuz etkiler. Gecikmiş konuşma, çocukların dikkat ve konsantrasyon becerilerini de etkileyebilir. Bu nedenlerle, gecikmiş konuşma çocukların akademik başarılarını olumsuz etkileyebilir ve erken müdahale büyük önem taşır.
Comments