top of page
10783523_xxl.jpg

GecikmiÅŸ KonuÅŸma

Dil geliÅŸimi doÄŸumdan itibaren baÅŸlar. ÇocuÄŸun geliÅŸiminde psikososyal geliÅŸiminin, sosyal iliÅŸki geliÅŸiminin, zekâ ve öÄŸrenme becerilerinin yaşına göre beklenilen normal geliÅŸim düzeyinde olması gerekir.

GecikmiÅŸ KonuÅŸma

Dil geliÅŸimi doÄŸumdan itibaren baÅŸlar. ÇocuÄŸun geliÅŸiminde psiko-sosyal geliÅŸiminin, sosyal iliÅŸki geliÅŸiminin, zekâ ve öÄŸrenme becerilerinin yaşına göre beklenilen normal geliÅŸim düzeyinde olması gerekir.

 

Dil iki bölümde incelenmektedir. Bunlar, alıcı dil (iÅŸitsel algı) ve ifade edici dildir. Alıcı dil çocuÄŸun sözel ifadeleri kavraması ve anlamasıdır. Bunun yanı sıra ifade edici dil düÅŸünce ya da duyguların semboller veya semboller sistemi yardımı ile ifade edilmesidir. Normal geliÅŸim sürecinde ifade edici ve alıcı dilin çocuÄŸun yaşıyla doÄŸru orantıda olması gerekmektedir.

 

Alıcı Dil Dönemi:

Çocuklarda alıcı dilin, ifade edici dilden önce geliÅŸtiÄŸi bilinmektedir. Alıcı dil geliÅŸimini desteklemek için, çocuÄŸun çevresindeki bireylerin, kısa, basit cümleler kurmaları, sözel ifadeleri tekrarlamaları gerekmektedir.

 

ÇocuÄŸun konuÅŸmayı anlaması, konuÅŸma sırasında kullanılan jest ve mimikler, sözcük ya da eylemlerin hareketle ifade edilmesi, kullanılan oyuncaklar, çocuÄŸun anlama yaşına uygun eÅŸyalar etkili olmaktadır. Tüm çalışmalarda oyun yöntemi kullanılarak çocuÄŸun oyuna aktif katılımı saÄŸlanmalıdır. Basit sözel ifadeler kullanılmakla birlikte çocuklarla konuÅŸurken göz kontağı kurulmalıdır.

 

Ä°fade Edici Dil Dönemi: 

Bu dönemde çocuklar, kendini anlatabilme yeteneÄŸini kazanmaya baÅŸlar. Normal bir dil geliÅŸimine sahip bir çocuk dil kurallarını zaman içerisinde öÄŸrenecektir.

 

Kullandığımız sözcükler çocuÄŸun anlayabileceÄŸi düzeyde olmakla birlikte çocuklar konuÅŸmaya ait her kuralı farklı yaÅŸ dönemlerinde kazanmakta ve bir sonraki yaÅŸta yeni beceriyi öÄŸrenirken eskisini geliÅŸtirebilmektedir. Bununla birlikte çocuÄŸun ne söylediÄŸi nasıl söylediÄŸi, ne istediÄŸi dikkatle dinlenmelidir. Model olunmalıdır. SöylediÄŸimizi taklit etmesi saÄŸlanmalıdır.

006cfd_1dea99e7d50f4b9caf39db410c05cdba_mv2_d_1888_1548_s_2.webp
10783523_xxl.jpg
bottom of page